25 maj 2011

Jag tycker om sovmorgon. att dricka dagens första kopp kaffe lite mer långsamt än vanligt.


Jag tycker om att gå barfota i grönt gräs. att sitta ner på asfalt. speciellt sena sommarkvällar när den fortfarande är varm.

Jag tycker om knastret från grammofonspelaren. porslin som blivit lite skavt i kanten. som använts väl och har en egen historia. 

Jag tycker om stora kaffekoppar. så stor att man nästan kan gömma sig i den. och doften av nymalet kaffe. doften av regn. doften av nytvättade lakan.

Jag tycker om årets första vårtecken, och det första tecknet på att sommaren smyger sig på. som när häcken i trägården börjar blomma.

Jag tycker om att knapra på selleri. eller broccoli. helst färsk. och jag tycker om keso. kan äta det alltid. till allt. 

Jag tycker om att förlora mig i musiken. stå längst fram med kravallstaketet tryckt mot magen och basen dunkande i hjärtat. Jag tycker om att dansa.

Jag tycker om känslan av någon annans knän i mina knäveck. ljudet av hjärtslag. och jag tycker om ljudet av en tunn bit mörk choklad som bryts.

Jag tycker om att vakna utvilad precis innan klockan ringer. och stunden precis innan huvudet sjunker ner i kudden. 

Jag tycker om musik som gör lite ont. eller musik som gör mig på kalashumör. fina melodier när det plingar lite. låtar med ba ba ba och la la.

Jag tycker om fluffiga mattor. självvald ensamhet. och kramar. spontana kramar utan någon anledning. och rutiga skjortor som spelar banjo.

1 kommentar:

  1. kunde jag skulle jag ge dig allt, men du får nöja dig med en spontankram och en spotifylänk då och då! (mala kaffe kan jag också i och för sig.)

    SvaraRadera