3 mars 2011

första torsdagen i mars

Det är mars. Mars betyder vår, åtminstone i min värld. Det spelar ingen roll om temperaturen är farligt nära minusgrader. Om himlen är grå. Om gatorna är grå. Om staden är grå. Om min cykelsadel täcks av en blandning mellan dimma och småregn som fryst till is. Det ä r vår och jag tänker cykla till skolan utan vantar. I skor med sulor utan isolering. I en vårjacka som saknar en knapp, som knappt ens kan knäppas ordentligt. Så är det bara.

Målar mina naglar grå. Hela dagen har varit lite grå. Även om dagens kjol var röd med vita prickar. Förutom timmarna då jag drack kaffe och konverserade lite fint med Hedvig. När vi gick förbi musikaffären och det var disco-belysning på trottoaren utanför. När jag impulsköpte finaste klänningen. När jag fick reda på att bästaste Movits ska till Emmaboda.

1 kommentar: