22 september 2011

och vi har hört allt men aldrig hört nåt, själen var nån annanstans.

Var nöjd när jag konstaterade att jag idag haft fler vakna timmar än de båda föregående dagarna tillsammans. Lutade huvudet mot kudden i soffan. Somnade. Vaknade. Och plötsligt var det inte längre så sant.

Igår fick jag två diagnoser av doktorn, min pappa med andra ord. En fastställd och en lite mer diffust osäker. Trevligt. Har annars idag gjort både ett och två och kanske tre framsteg. Imorgon tänker jag gå till skolan.

Flyttat till en annan soffa. Letat fram riktiga kläder. (Lyckades även med konsten att omedvetet välja matchande underkläder.) Har dessutom tänkt någorlunda smarta tankar. Nu äter jag glass. Äter penicillin efter ordination av doktorn och lyssnar på 
[Ingenting]
efter ordination av en viss psykologi-studerande fredagstös. Bra kombination.

Och sedan när föll regn horisontellt? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar