27 november 2014

Det blev sommar.

I slutet av maj hyrde vi en bil och åkte på roadtrip till Mora för att säga hej till Cicci som var på Sverigebesök. Det var kul. På vägen dit, mellan Rättvik och Mora, körde vi på ett stackars rådjur. Det var mindre kul.

Jag bytte jobb men insåg ganska snart att det inte var min grej. Så bestämde mig för att vara ledig och ha semester. Hängde med min fyrbenta bästis i Halmstad. När vi inte blev bjudna på våfflor av formor och gosade var vi på äventyr i skogen.

Andra dagar spenderades i Göteborg med glass, långa dagar på Saltholmen och en dagsfestival i Olivias vardagsrum. Håkan Hellström spelade på Ullevi och vi var där, liksom tusentals andra. Dessutom hann Anna fylla 21 och jag snodde en bil och drog med mig Adam söderut. Där sov vi över på en gård mitt bland oändliga rapsfält.

Juli började ta slut och det var tid för ännu ett år av Emmabodafestivalen. Jobbade sisådär femton timmar om dygnet för att hålla mobilladdningen och dess funktionärer rullande, men det gjorde liksom inget när man hade världens bästa kollegor. 
Way out west tog över Göteborg. The Growlers var sådär sablans(jävlaskit-) bra som det bara kan bli, med basen i magen och staketet tryckt mot bröstet. Annars blev det mest event med gratis öl, premiär på Julias tak och överraskningsregn. Sista dagen lirkade jag av mig festivalarmbandet och gav det till en vän. Själv hörde jag Annika Norlin från balkongen istället.

I mitten av augusti började jag jobba igen. Men bara en vecka. Sedan tog vi flyget till Grekland och Corfu för ändlöst med sol och bad och tzatziki. Men därifrån är det omöjligt att bara plocka ut några få bilder, så det får liksom vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar