9 november 2014

Det har varit oktober igen.

Det har varit oktober igen. Det är ju dessutom redan november. Ibland när jag längtande drömmer mig tillbaka och jämför med mitt år i London så känns det vanliga livet här lite trist och händelsefattigt. Men sedan slår det mig som ett slag i ansiktet hur mycket som faktiskt har hänt och hur mycket som förändrats under detta år. Ungefär såhär har det varit:

Efter London sa det ungefär PANG - och så blev jag forskningsassistent i ett projekt på sjukhuset. Trixade och fixade med siffror och statistik över barns tillväxtkurvor och levnadsvanor.  Gick ibland ofta vilse i sjukhuskulverten. Lärde mig dricka kaffe i fikarummet med kollegor sådär som så många andra gör. Visade sig vara svårare än vad jag trott att diskutera vädret.


Hittade en dag världens bästa falafelrecept som inte går att misslyckas med. Ska dela med mig av det en dag. Det blev mycket ny och spännande mat under hela hösten, så svårt att låta bli med tillgång till fint kök och en Sanna att bjuda. 


Tog tåget till Göteborg var och varannan helg. Halloweenfirande som Lichtenstein-karaktär, French Films på Jazzhuset och sånt där. En kväll föll jag och slog upp mitt vänstra knä. Igen (första gången var under en springtur på grus, andra gången på min studentnatt 2012). Blod och ännu ett köttigt sår på mitt redan ärrade knä.
I november föll jag ännu en gång. För en Adam. Och blev så jävla kär på två röda ungefär. <3

Tröttnade ganska snabbt på att bo i en tygpåse under dagarna jag spenderade i lilla London. På att inte ha en plats där jag bara kunde vara den tiden som alla andra jobbade eller var i skolan. På att inte ha ett eget hem i staden där jag ändå befann mig så ofta. Med lite tur fann jag en lya i andrahand. I januari flyttade jag till Andra Långgatan 23. 

Svårt att släppa taget om jobb och mina gympakids som jag skaffat under hösten, så bodde i Halmstad ett par dagar i veckan. Resten av tiden trängdes jag med Adam i min gbg-säng som var 90cm bred och pluggade ett par kurser på distans. Genus & demokrati i media hette den ena. Populärmusik, människa & samhälle hette den andra. 

I mitten av april tog mitt korttidskontrakt slut. Julia flyttade ut från lägenheten där Anna, Helia och Anton bodde. Och jag flyttade in. Bytte jobb. Bodde i Göteborg veckans alla dagar. Var fortfarande så jävla kär. Firade Valborg i Azalea och sedan blev det sommar. Men mer om den och början av hösten en annan dag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar